www.agahimobl.com



آگهی رایگان اینترنتی چیست

تعریف بسیار ساده ای را می توان برای تبلیغات رایگان یا همان آگهی رایگان در فضای اینترنت بیان کرد. اول آنکه، تبلیغات یک فعالیت تجاری، به منظور بالا بردن، رشد و توسعه محصولات و یا خدمات انجام می شود؛ که این فرآیند با توجه به سطح جامعه و تعداد و نوع مصرف کنندگان آن محصول یا خدمات اجرا می گردد. دوم آنکه، باید توجه داشت که مولفه و رکن اصلی یک آگهی، وجود داشتن محصول یا خدمات است؛ به این معنا که اگر محصول یا خدمات مورد تبلیغ، وجود نداشته باشد و یا در دسترس نباشد، تبلیغات برای آن بی معنا خواهد بود.
مفهوم کلمه "رایگان" در عبارت "آگهی رایگان"، این است که فعالیت درج آگهی و تبلیغات، بدون هزینه یا با هزینه بسیار ناچیزی انجام می شود. روش های بسیاری برای درج رایگان یک آگهی وجود دارد و یک واحد شغلی یا یک شرکت به راحتی می تواند در فضای تبلیغاتی حضور داشته باشد.
 
۷ راه ارتقاء کسب و کار به صورت اینترنتی

۱-رسانه های تبلیغاتی حوزه فعالیت خود را شناسایی کنید
۲-در شبکه های اجتماعی فعال باشید
۳-یک سایت یا وبلاگ اختصاصی به کسب و کارتان اختصاص دهید
۴-ویدیو، عکس و یا اینفوگرافیک اختصاصی کار خود را در فضای اینترنت منتشر کنید
۵-سایت یا وبلاگتان را سئو کنید
۶-در مطبوعات و روزنامه های محلی آگهی چاپ کنید
۷-در حوه کسب و کار خود، کمپین اختصاصی راه اندازی کنید (به انجمن های آنلاین در اینترنت بپیوندید)

چگونه یک نمونه متن تبلیغاتی مؤثر بنویسیم؟

برای نوشتن نمونه متن تبلیغاتی یک آگهی تبلیغاتی تأثیرگذار چند عامل وجود دارد. اولین عامل تمرکز بر یک کالا و خدمت و یا یک مزیت و برتری رقابتی است. همیشه چنین تصور کنید که قرار است تبلیغات را یک کودک بخواند و سپس به کودکی دیگر بگویید که دیگران چه چیز و چرا باید از شما بخرند. تبلیغ خود را ساده، صریح و مستقیم بسازید. تنها روی یک دلیل تمرکز کنید. این دلیلی خواهد بود که مردم به‌جای عکس‌العمل نشان دادن به صدها تبلیغی که هرروز می‌بینند و یا می‌شنوند، باید در مقابل تبلیغ شما واکنش دهند.
روی عملکرد کالا و یا خدمات خود متمرکز شوید

رازی کوچک و ناخوشایند در مورد تجارت وجود دارد. من نمی‌توانم به‌اندازه کافی آن را تکرار کنم هیچ‌کس دوست ندارد آن را بپذیرد ولی چنین است: هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهد که خدمت یا کالای شما چیست. هیچ‌کس توجهی به کالا و خدمت شما ندارد. تنها مسئله حائز اهمیت برای مشتریان این است که محصول شما چگونه باعث بهبود زندگی آن‌ها می‌شود. مردم به دلایل و انگیزه‌های متعددی دست به خرید می‌زنند. ولی می‌توانید همه این دلایل را در یک انگیزه برای خرید خلاصه کنید: بهبود و ارتقا».

درواقع مشتریان تمام اوقات روز (صبح و ظهر و شب) در حال خرید بهبود هستند. آن‌ها فقط به این موضوع اهمیت می‌دهند که آیا کالا یا خدمت شما، زندگی یا کارشان را بهبود خواهد بخشید. وقتی هر نوع تبلیغی می‌نویسید، نکته اصلی مورداشاره باید بهبود و ارتقایی باشد که عرضه می‌کنید؛ و باید این بهبود را شفاف سازید.
نمونه متن تبلیغاتی
ضرورت اقدام فوری، در یک متن تبلیغاتی
چه عاملی باعث می گردد تبلیغات موثر واقع شود؟

راهنمای تبلیغات رایگان موثر در سایت

از هر ۱۰۰۰ محصول جدید، فقط یک محصول به طور دائم بازار فروش پیدا می کند.
چنین شانسی خیلی سخت به دست می آید. اما همیشه به خاطر داشته باشید که اکثر کالاها (از ۱۰۰۰ کالایی که وارد بازار می شوند) در وهله اول بدند (شاید هم کاملا بی ربطند) و اگر کالای شما نیاز مشتری را برآورده کند و در عین حال تبلیغات شما نیز موثر باشد، شانس شما بطور چشمگیری افزایش می یابد.
بنابراین چه چیزی باعث موثر بودن تبلیغات می شود؟

 
عوامل تبلیغات موثر


• ابتکاری
 پیام تبلیغات را به شیوه ای کاملا جدید وابتکاری ارائه دهید.


• تند و کوبنده
 عنوان تبلیغات، متن اگهی یا تصاویر باید به قدری گیرا و جذاب باشد که خوانندگان و شنوندگان را در جای خود میخکوب کند.


• به یاد ماندنی
 تبلیغات باید طوری باشد که هر زمان مشتری ها به محصولات و خدمات (مشابه) فکر می کنند، محصول شما را به یاد آورند.


• واضح و روشن
 پیام تبلیغاتی باید دقیق و روشن باشد، طوری که همه به راحتی آن را درک کنند.


• روشنگر
تبلیغات باید در مورد کالای شما به مردم اطلاعات دهد و در عین حال دلایل مهمی برای خرید این کالا ارائه نماید.
تبلیغات موثر باعث فروش کالا می شود البته کالایی که به وعده های تبلیغاتی عمل کند.
در ضمن تبلیغات موثر باعث فروش کالاهای بد هم می شود، ولی فقط برای یک مرتبه.
مارک های جا افتاده ای که اغلب مردم هر روز استفاده می کنند- مانند کوکاکولا، پپسی، مک دونالد، برگر کینگ، فورد و ... درست همانی هستند که در تبلیغات وعده داده شده است.
در حقیقت این محصولات چنان به وعده های پور شور تبلیغاتی عمل می کنند که پس از مدتی چنین کالا هایی جزلاینفک زندگی روزمره میلیون ها نفر از مردم می شوند.
این محصولات مارک دار می شود، یعنی هر گاه به نوشابه ها، غذای سر پایی (fast food)، ماشین و ..... فکر کنید، چنین مارک هایی به ذهنتان می آیند.
هنگام ساختن تبلیغات برای محصول یا خدمات خود نکات زیر را به خاطر بسپارید:
هرگز وعده ای ندهید که نتوانید با آن عمل کنید.
بهترین خصوصیات آن چه را می خواهید بفروشید تعیین کنید و سپس تبلیغات را حول و حوش همین خصوصیات بپرورانید.
سعی کنید پیام تبلیغاتی به یاد ماندنی ای برای محصول خود خلق نمایید.


۱۰ نکته برای نوشتن تبلیغات موفق و افزایش چند برابری فروش

شما چه صاحب یک کسب و کار کوچک بوده یا مالک کسب و کاری متوسط، یک فروشنده eBay، یا اینکه تنها در تلاش برای ورود به صنعت تبلیغ نویسی باشید، باید اصول پایه تبلیغ نویسی فروش محور را یاد بگیرید تا خود را در مسیر موفقیت قرار دهید. تبلیغ نویسی در اساس ، یک ابزار دیگر در جعبه ابزار بازاریابی است. تبلیغی که به خوبی نوشته شده می‌تواند استراتژی بازاریابی را ساخته یا بشکند. با این اوصاف، تبلیغ نویسی میتواند با یکی از دو حالت سرمایه گذاری تبلیغاتی سودبخش یا اتلاف وجوه  تبلیغاتی برابری کند.

بسیاری از افراد منحصر به فرد بودن تبلیغ نویسی موثر را اشتباه تعبیر می‌کنند. من نمی‌توانم تعداد دفعاتی را که از نویسندگان آزادکار شنیده‌ام که می‌خواهند از نوشتن مقاله به تبلیغ نویسی روی بیاورند به شماره درآورم، انگار که تبلیغ نویسی تنها یک توسعه در توانایی‌های موجود آنهاست. تبلیغ نویسی برای برخی افراد به طور ذاتی و طبیعی اتفاق افتاده و پیش می‌رود، اما برای بیشتر افراد مانند یک چشم انداز بیرونی و خارجی است که آنها نمی‌دانند چطور در آن مسیریابی کنند. تبلیغ نویسی محدود به نوشتن نامه‌های فروش سفت و سخت که بسیاری از دوره‌های کوتاه تبلیغ نویسی ارائه می‌دهند نیست. در واقع من هر وقت آن نامه‌های فروش تلنبار شده را که بیش از ارائه یک تمثال زشت از تبلیغ نویسی، فروش و بازاریابی کاری نمی‌کنند میبینم، دچار واهمه می‌شوم.

 

تبلیغات نویسی و بازاریابی

 
10 گام برای اینکه تبلیغات فوق‌العاده‌ای بنویسیم و مرزهای فروش را جابه‌جا کنیم:

 

۱. از مزایای محصول خود بهره بگیرید.

۲. از نقاط ضعف رقبای خود استفاده کنید.

۳. مخاطب خود را بشناسید.

۴. پاسخ این سوال را که “برای من چه نفعی در آن است؟” ارائه دهید.

۵. روی “شما” تمرکز کنید، نه “ما”

۶. رسانه خود را بشناسید.

۷. از درج اطلاعات اضافی خودداری کنید.

۸. یک دکمه فراخوان ایجاد کنید.

۹. از خود محافظت کنید.

۱۰. نمونه خوانی کنید.

چرا تبلیغات اینترنتی مهم است؟
تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار

درج تبلیغات اینترنتی رایگان مزایای زیادی دارد و از این رو در حال حاضر به یکی از اساسی ترین ابزار تبلیغاتی شرکت های بزرگ دنیا تبدیل شده است. در این مقاله به ذکر چند نمونه از این مزیت ها خواهیم پرداخت:
 
• تبلیغات اینترنتی ارزان قیمت

تعرفه تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی بسیار ارزان بوده و با اطمینان بیشتری می توان بابت آن سرمایه گذاری نمود. لذا به شما توصیه می کنیم از این فرصت استفاده کرده و هر چه زودتر نسبت به درج اَگهی و تبلیغات خود را در سایتهای اینترنتی اقدام کنید.


• تبلیغات اینترنتی محدوه زمانی و جغرافیایی ندارد
تبلیغات اینترنتی به صورت مداوم و بدون هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی در سر تا سر دنیا دیده می شود. بطور مثال هنگامی که شما در یک سایت نیازمندی اینترنتی تبلیغات انجام می دهید، اَگهی شما به طور شبانه روزی در دسترس کلیه کاربران اینترنتی خواهد بود.


• تبلیغات اینترنتی و مخاطبین بیشمار
هزینه بسیار پایین و در دسترس بودن اینترنت در هر زمان و هر مکان، می تواند قانع کننده ترین دلیل برای تبلیغات در این فضا باشد. چرا که میلیون ها مخاطب در شبانه روز از این فضا جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کرده و خواه ناخواه در معرض تبلیغات اینترنتی قرار خواهند گرفت.


• تبلیغات اینترنتی، فضای سبز بیشتر و زندگی سالم تر
با استفاده از تبلیغات اینترنتی به جای چاپ هزاران تراکت،پوستر و کاتالوگ،می توان به حفظ محیط زیست کمک بسیاری کرد و از هدر رفتن منابع طبیعی جلوگیری نمود.

 

استفاده ازاینترنت


• ارسال تبلیغات و به روز رسانی اَسان
امکان ثبت تبلیغات اینترنتی، ویرایش سریع و اَسان و به روز رسانی مداوم از دیگر ویژگی های این نوع تبلیغات می باشد.


• تبلیغات اینترنتی و ارائه اطلاعات بیشتر
یکی از دلایل توجه به تبلیغات اینترنتی امکان نمایش اطلاعات مختصر و کوتاه بدون توضیحات کافی در سایر روش های تبلیغی است، که این عوامل ساده می تواند انگیزه انجام تبلیغات اینترنتی را در فروشندگان اینترنتی تقویت میکند. تبلیغات اینترنتی می تواند با رعایت اصول لازم، اطلاعات کافی و جامعی را در اختیار مشتری بگذارد.

• تبلیغات اینترنتی و فروش اَنلاین

فروش آنلاین نیز از اتفاقات ارزشمندی است که می تواند در راستای تبلیغات اینترنتی صورت گرفته و در سریع ترین زمان ممکن، تیر تبلیغات ما را به هدف بنشاند.

چرا تبلیغات اینترنتی مهم است؟

تبلیغات اینترنتی رایگان مزایای زیادی دارد و از این رو در حال حاضر به یکی از اساسی ترین ابزار تبلیغاتی شرکت های بزرگ دنیا تبدیل شده است. در این مقاله به ذکر چند نمونه از این مزیت ها خواهیم پرداخت: